dinsdag 10 januari 2017

Zenuari's snowflake

De Zenuari opdracht van 10 januari heeft als titel Sneeuwvlok.
Voor deze opdracht heb ik gebruikt gemaakt van de sneeuwvlokken die ik in december in een hobby winkel heb gekocht. Het zijn van die foam sneeuwvlokken. Met foam kun je leuke stempels maken, dus dat ik wilde ik graag gaan doen. (1)
Ik heb als eerste met een kraspen lijnen getrokken op de foam. Je kunt dit ook doen met een balpen, het idee is dat je een groef maakt in het foam. (2)
Als je er dan stempelinkt op aanbrengt, blijft de getekende lijn (de groef) wit. Voor mijn afdruk heb ik  gekozen voor  het blauwe, de groene en het paarse stempelkussen. (3)














Ik heb mijn sneeuwvlok met de inkt gekleurd. (4).
Vervolgens heb ik deze op een A4 gestempeld, en aangezien ik er een van de rand af wilde laten vallen, en ik het jammer vond om de inkt verloren te laten gaan, heb ik er een tile onder gelegd zodat een deel van de vlok op de tile gestempeld werd. (5).
Ik heb de foam schoongemaakt, met van die natte schoonmaakdoekjes, en deze doekjes heb ik weer op andere tiles gesmeerd, zodat ik voor een andere keer een mooie lichte achtergrond heb.  (6).

Met blauwe en groene fijnliners heb ik het patroon Phroz aangebracht op de delen van de tile waar geen inkt zit, de 'negatieve ruimte'. Wat schaduw aangebracht met kleurpotloodpotlood en een grijze brush pen, hier en daar contouren aangegeven met de zwarte micron 01 en als toetje glitter toegevoegd met de stardust gelpen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten